1 Ekim 2013 Salı

BİR NESLİN ÇILGIN BEDİŞ İLE İMTİHANI

97 - 98 yılları arasında, zamanın ''aboneyim abone'' sinin bir nesli telef ettiği, beyin hücrelerinde elektrik iletilmeme sorununa neden olduğu bu diziyi hala hatırlayan var mı?
Azıcık fingirdek, belki de potansiyel kaşar, salak kızların idolü olarak sürüsüyle ''çılgın bediş'' türemesine neden olan, hatta "çılgın bediş ben olucam, haayır ben olucam" bazlı kavgaların çıkmasına sebep vermiş ebleh bir diziydi ''Çılgın Bediş''...
(Hala hatırlamamış olanlar için not: annesi, babası ve en az kendi kadar çılgın dedesiyle yaşayan, sevimli (!) arkadaşları ile ilişkilerini ve aşık olduğu platonik aşkı Oktayı anlatan bir çeşit gençlik dizisi...)
İşte gelmiş geçmiş en kötü Türk dizisinden akılda kalan bir kaç küçük şey:
  • Bu kızın yürüyen Supradyn kılıklı dedesi kalp krizi geçirip yoğun bakıma yatırılırdı. Daha sonra iyileşir iyileşmez de hastane koridorunda macerena dansı yapılırdı...
  • Çılgın Bediş aşık olduğu Oktayla alakalı sürekli fantaziler düşlerdi. Bu fantazilerde ormanda tavşan olmak, pamuk prenses olup yakışıklı prens (oktay) tarafından öpülmek suretiyle kurtarılmak gibi şeyler olurdu.
  • Çılgın Bediş ve arkadaşlar gündüz vakti discoya gidip çılgınlar gibi timsah yürüyüşü yaparlardı.
  • Çılgın Bediş sevinince ''he yo he yo'' diyerekten işret parmağıyla garip hareketler yapardı.
  • Ne zaman ''ya ya ye kokocombo yayyayayyyeee'' duysam (yuh bana!) Oktay gelir aklıma. Sonra onun jöleli saçları gelir gözümün önüne ve sonra bunları hatırlıyorum diye kendime kızarım.
  • Ayrıca tikilik müessesinin ülkemizdeki ilk tohumlarını bu dizi atmıştır. "oleeeeeeeeey" , "yuppiiiii" , "ay gerçekten miiiiiiiiiie" tarzı replikler bu diziyle ortaya çıkmıştır.
Şimdi ufak bir kaç tespit:
  • Bu dizinin yayınlandığı dönemde 7-15 yaş aralığında olan ve bu diziyi izlememiş bir ergen kız çocuğu bulunmamaktaydı.
  • Bu diziyi izleyenler ortaokulda "çılgın bediş'im yok başka işim" diye gruplar halinde takılırlardı. Sevininde ''hey yo he yo'' yaparlardı. Ayrıca bu şarkıyı o zamanlar söyleyenler hala bu şarkıyı hatırlıyor...
  • Yonca Evcimik'in 18 yaşında olmadığı gerçeğiyle tanışan kızlarımızın büyük bölümü o travmayla uzun yıllar yaşadı.
  • Bu diziyi zamanında izleyenler "ahaha, nasıl izlerdim ben bunu yeaa" diye kendine gülüyor, kendisiyle dalga geçiyor ve geçmişi yad ediyor. Aslında hiçbiri izlediği için pişman değil. Çünkü küçük olduğumuz kadar da aptaldık, ve o günleri hala gülümseyerek hatırlamak süper bir şey.



2 yorum:

  1. Kesinlikle katılıyorum o yıllar süperdi.
    Dizinin her karesini çok net hatırlıyorum o yıllarda gayette ilgiyle izlerdim tabi şimdi o halimi düşündükçe gülüyorum :))

    YanıtlaSil
  2. eskiyi hatırlamak güzeldir :) yorumuna teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil