2 Mayıs 2012 Çarşamba

BİR İŞKENCE ÇEŞİDİ OLARAK, ‘YAŞLI TEYZE’ FAKTÖRÜ…




Merhaba çayımın şekeri okuyucularım.

Teyze kategorisine girmek zaten yeterince sinir bozucu bir durumken, bir de ‘yaşlı teyze’ kategorisine girmek sanırım hayatın en korkunç gerçeklerinden biri olsa gerek.

‘yaşlı teyze’ dediğimiz canlı türü doğal ortamı itibariyle genellikle ‘ev’, ‘park’ ve çeşitli süper marketlerde yaşamlarını sürdürürler. Son günlerde de bolca belediye otobüslerinde ikamet ettiklerine dair gizli bilgiler dolaşıyor kulislerde.

‘Yaşlı teyzeler’ kimi zaman komşu olarak, kimi zaman da uzak akrabalar arasından çıkabilir. Ne zaman ve nerede karşılaşacağınızı asla tahmin edemeyeceğiniz gibi, size neler yapabileceğini de asla kestiremezsiniz.

‘Yaşlı teyze’ olmanın birincil ve en temel koşulu, kayıtsız şartsız ‘eylemsizlik kanunu’ na uymaktır. Şöyle ki, belediye otobüsüne binmiş bir yaşlı teyze otobüsün hareketiyle beraber ‘eylemsizlik kanunu’ gereğince tutunamayıp tüm cüssesi ve olanca ağırlığı ile yakınında bulunan kişinin üstüne düşer. Ezilen kişi mucizevi bir şekilde hala yaşıyor olursa bu sefer de ‘yaşlı teyze’ nin çemkirmesiyle karşı karşıya kalır. (”Zamane gençleri bla bla bla…”)

Yaşlı teyzelerin bir diğer özelliği ise kulaklarının ağır işitmesidir.

- teyzecim merhaba. hayırdır neyin var?
-heee.
-neyin var diyorum teyzecim. (azcık yüksek bir tonla)
-duymuyorum evladım. biraz bağır. (gülüyor ve aynı zamanda eliyle kulağını yaklaştırıyor.)
-ne oldu diyorum teyzecim. hasta mısınız? öksürüyorsunuz da ondan şey ettiydim.
-anlamıyorum ki seni çocuğum. (kısık sesle kendi kendine söyleniyor)
-teyze, öksürüğün diyorum ya. ne zamandan beri var? (sabrının son noktasına ulaşmış ergen)
-heee. ne biliyim kızım ama  çok oldu işte. geçti artık bizden.
-nasıl ne bileyim ya? doktora gitsene teyze.
-heee,
-hay senin kulağına ya! boğazım parçalandı burda teyze!
-yok yok kedim yok benim kızım ama oğlum var. al bak resmine…

Yaşlı teyzelerin ellerinde optik, eczane veya kuyumcu torbası taşımaları adeta adettendir sevgili okuyucu. İnsan merak ediyor haliye ilkbahar-yaz, sonbahar-kış kreasyonlarında neden bu çantaların vazgeçilmez aksesuarları olduğunu. Şimdi bu anlaşılması güç durumu çözmeye çalışalım.

***evet, büyük çoğunluğu gözlük kullanıyor.
***evet, eczanelerle sıkı ilişkileri var.
Ama… Ama bir dakika… Kuyumcu çantaları da varsa bu bize altın alabildiklerini gösterir değil mi? Hayır göstermez işte dünya tatlısı okuyucum. Göstermez! Çünkü yaşlı teyzeler hiç bir zaman paraları olduğunu kabul etmezler. Her daim o koskocaman memelerini taşıyan bez sütyenleri içinde taşırlar paracıklarını. Bu da benden size gizli bir bilgi işte… Azcık kıymetimi bil sevgili okuyucu!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder